Mètode Ioga Iyengar

Els Ioga Sutres, exposats pel savi Patañjali entre els segle V i II a..C. és el text en el qual, en 196 aforismes, sistematitza la ciència del ioga per primera vegada. La pràctica i ensenyament de Yogacharya B.K.S. Iyengar estan basades en aquests aforismes, en els quals s'exposa el camí a seguir pel practicant per assolir el cim del ioga. Es tracta d'una via basada en 8 estadis: sobre els fonaments d'uns principis ètics universals i una disciplina individual, es practiquen les postures de ioga, la regulació de la respiració i la bolcada dels sentits cap a l'interior, la qual cosa condueix la ment cap a la concentració, la meditació i un nivell superior de consciència. 

La característica principal de l'ensenyament de B.K.S Iyengar és la intensitat amb qual la ment ha d'implicar-se en la pràctica de postures  (asana), regulació de la respiració (pranayama) i interiorització dels sentits (pratyahara), com a mitjà de transformació de la consciència. El seu mètode és sistemàtic i progressiu, i també exigent. Per a diferenciar-ho d'altres estils de ioga, els propis alumnes de B.K.S. Iyengar començàren a dir-li "Ioga Iyengar".

 

Quins són els trets diferencials del "Ioga Iyengar"?

- Pot ser practicat per tothom.

- L'ènfasi d'aquest mètode recau en la intensitat amb la qual la ment s'implica en la pràctica de postures (asana), regulació de la respiració (pranayama ) i interiorització dels sentits ( pratyahara), com a mitjà de transformació de la consciència.

- L'ús de suports dissenyats per B.K.S Iyengar com a aparells de fusta, cordes i cinturons, ajuden al practicant a aconseguir més beneficis i perfecció a les postures, i possibiliten que persones amb dificultats puguin realitzar-les.

- L'aspecte de la seqüenciació, que permet al practicant conèixer l'ordre i el temps de permanència correctes en asana i pranayama.

                                                ( Text extret de la web de l'AEYI )

Fes click sobre les imatges per visualitzar-les